Wednesday, August 19, 2009

ramadhan terakhir...


Masa pantas berlalu... Ramadhan datang lagi. Ramadhan kali ni adalah Ramadhan yg terakhir untuk kita... kita tidak akan dapat bertemu dengan Ramadhan lagi. Dah berpuluh kali Allah bagi kita peluang... tapi kita sia-siakan. Inilah peluang terakhir kita... kalau kali ni pun fail juga... malang sungguh nasib kita. Ini pun kita kena banyak bersyukur... berapa ramai saudara atau sahabat kita yang dah tak dapat peluang keemasan ini. Hendak atau tidak, kita kena laluinya dengan sungguh2. Ambil segala peluang terakhir ini sepenuhnya. Allah tak akan tipu kita... Allah tak akan pernah sia-siakan harapan kita. Berpuasalah dengan penuh keikhlasan... dengan penuh harapan... dan dengan penuh rasa kekhuatiran. Selebihnya kita serahkan pada Allah.

Selamat berpuasa kepada yang berpuasa. Kepada yang tak nak berpuasa... cukup2 la tu. Takkan dengan Allah pun ko nak tunjuk samseng.

Mudah2an puasa terakhir ini menjadi suatu amalan yang diterima Allah sebaris dengan puasa para solihin dan para muttaqin.

4 komen:

Ann August 20, 2009 at 9:28 PM  

Salam,

Terima kasih krn peringatan ini..Insya Allah sya akan pergunakan peluang yang ada sebanyak mungkin seolah-olah ini Ramadhan saya yang terakhir.

abah aman August 21, 2009 at 10:04 PM  

Salam Pakngah!
Teringat abah dengan Allahyarham Ustaz Mansor Din. Dia selalu mengungkapkan kata-kata begitu bilamana memulakan tazkirah di bulan Ramadhan. Al-Fatihah.

pakngah August 22, 2009 at 8:32 AM  

Salam Ann & Abahaman,
kita amat perlu saling mengingatkan. Al-Fatihah.

ZAMRI SAMSURI September 16, 2009 at 7:34 AM  

Salam!
kalu semua orang macam ni, amanlah dunia ni -semoga usaha anda dirahmati- Ramadhan dah hampir pengujung - rebutlah peluang................

About This Blog

Lorem Ipsum

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP